De lange reis en de eerste 2 dagen in Auckland - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Niek Slagter - WaarBenJij.nu De lange reis en de eerste 2 dagen in Auckland - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Niek Slagter - WaarBenJij.nu

De lange reis en de eerste 2 dagen in Auckland

Blijf op de hoogte en volg Niek

02 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Auckland, Nieuw-Zeeland

Hallo mensen,

Jullie zullen vast gedacht hebben waarom ik niks heb geschreven de eerste dagen maar dat had te maken met de slechte internetverbinding hierzo. Nu heb ik een account aangemaakt en zal ik jullie vertellen hoe ik en de andere jongens de reis hierheen heb meegemaakt en de eerste paar dagen in Auckland.

Zondagochtend vroeg ben ik weggebracht door mijn vader en moeder naar Schiphol. We hadden om half 10 afgesproken bij de incheck balie maar dat werd door twee jongens niet helemaal begrepen, ik noem geen namen. Uiteindelijk kwamen deze ook en hebben we ingecheckt zonder enige problemen. Nu was het wachten voor de lange reis naar Nieuw-Zeeland. Gelukkig zaten we in het vliegtuig naast elkaar voor beide vluchten dus daar hadden we het erg mee getroffen. De eerste vlucht was voor het gevoel niet heel erg lang, dit komt omdat je natuurlijk erg veel zin hebt in het avontuur maar ook omdat je nog fris bent. Over de vlucht zelf zijn er veel punten om te zeggen dat je niet nog een keer naar Nieuw-Zeeland zou gaan. Het eten was echt vreselijk in het vliegtuig maar ik had me er al wel een beetje op voorbereidt. Altijd heb ik gedacht dat het toch niet zó erg kon wezen maar dús wel. Ook zaten er veel Chinezen in het vliegtuig en deze roken heel erg muf, dat het hele vliegtuig bedolven was met deze lucht.

Aangekomen in Guangzhou zouden we recht hebben op een hotelkamertje, dit had namelijk ons reisbureau geregeld. We hadden een tussenstop van 7 uur en 45 min dus we konden zo in principe de jetlag breken maar dit hele verhaal ging niet door. Bleek het dat we vanaf 8 uur recht hadden op een kamertje dus moesten we op het vliegveld blijven en daar viel ook niet veel te beleven. De stoelen waren namelijk niet echt slaapvriendelijk dus we gingen op de grond liggen in een hoekje. Slapen kon je natuurlijk niet op een harde ondergrond dus dat werd hem ook niet. Het was een lange zit op het vliegveld maar uiteindelijk konden we richting het vliegtuig lopen.

De tweede vlucht was in principe net zolang alleen omdat je erg moe bent leek het wel dagen te duren. Slapen ken je niet want de temperatuur in het vliegtuig was veel lager dan de eerste vlucht. Je kon ook slecht uit het raam kijken want we vlogen 2 vluchten bijna geheel in het donker en er was veel bewolking. En we vlogen voor 3 kwart boven water. We waren ook erg blij dat we uiteindelijk langs de kust van Nieuw-Zeeland vlogen want toen konden we mooi uit het raam kijken naar het mooie landschap.

Op Auckland ging het gelukkig erg snel met de controles en koffers dus dat was na zo’n lange reis wel lekker. Omdat het eten niet te eten was in het vliegtuig hebben we eerst maar even lekker zitten te eten in een tentje op het vliegveld. Daarna een taxi gepakt naar het hotel waar we de eerste 4 nachten logeerden. De eerste dag hebben we direct een auto gehuurd. Een station wagen waar we met zijn vijven in kunnen zitten en de koffers. Daarna hebben we niet veel gedaan want we waren helemaal gaar na zo’n lange reis. de tweede dag zijn we vroeg gaan rijden en zijn we naar de Bay of Islands geweest. Dat is een heel mooi plaatsje noordelijker van Auckland en dit was 3 uur rijden. Onderweg een heleboel gezien en over mooie wegen gereden door de bergen. Het was erg mooi weer de eerste 2 dagen met veel zon en hoge temperaturen. Ook de Bay of Islands was erg mooi om te zien want in de baai lagen allemaal kleine eilandjes. Uiteindelijk zijn we weer heelhuids terug bij het hotel gekomen en hebben we een paar biertjes gedronken. Met oudejaarsdag zijn in Auckland gebleven en zijn we in de Skytower geweest. Dit is een toren die midden in de stad staat en deze is 328 meter hoog. Het hoogste kijkniveau was op 250 meter en we hadden zo een heel mooi uitzicht over de hele omgeving. Toen we hieruit waren hebben we meteen een simkaart gekocht voor in Nieuw-Zeeland. S’ avonds hebben we oud en nieuw meegemaakt maar dat was niet helemaal een succes. Een plein met 10.000 mensen en niemand die iets dronk dus wij waren op zoek naar kroegjes maar die hadden ze dus helemaal niet. Het vuurwerkspektakel was wel mooi maar het wordt anders gevierd dan in Nederland.

Nieuwjaarsdag hebben we sportief ondernomen want we zijn de bergen ingereden en zijn bij een waterval geweest. Dit was erg mooi en hebben zelfs nog 5 km door bergen heen gelopen over een wandelroute. Ook dit was erg leuk en vooral mooi om te doen terwijl sommige jongens het maar niks vonden om alsmaar hoger en hoger te gaan. Terug bij het hotel hebben we de koffers voor een groot gedeelte ingepakt want we hadden besloten om een dag eerder uit het hotel te vertrekken. Dit komt omdat we Auckland en omgeving al gezien hadden en de mensen van het hotel denk ik ook blij waren dat we eruit gingen.

Vanochtend zijn we op tijd gaan rijden richting Rotorua. Dit is een plaats in het midden van het Noordereiland en het schijnt dat dit dé plaats is waar je veel kunt zien. Hier hebben we een motelkamertje voor 2 nachten en dan gaan we doorrijden richting het zuiden.

Dit was het verslag wel een beetje tot nu toe. We genieten met zijn allen nog steeds ontzettend van dit mooie land en ik zal jullie op de hoogte houden wat we de komende tijd weer mee gaan maken. Volgende week kunnen jullie het volgende bericht verwachten dus tot snel!

• 02 Januari 2016 - 09:32

Astrid Slagter:

Morrie Niek,
    Wat een verslag jôh. Heel erg leuk om te lezen.
    Geniet er lekker van en ik kijk uit naar je volgende verslag.
    Groetjes mama.

• 02 Januari 2016 - 12:51

Wouter Van Rennes:

Ha die Niek,

Mooi verslag jongen, hou het vol zou ik zeggen, zeker gedurende de reis. En later heb je dan voor jezelf al meteen het verslag ervan.
    Je moet er wel wat voor over hebben, qua reisongemakken. En zo'n kist vol Chinezen.... Maar gelukkig ben je dat al snel vergeten als je aan het rondreizen gaat. Leuk dat jullie een onderkomen hebben in Rotarua, daar valt genoeg te zien in de buurt. En te doen... Wat dacht je van een heet modderbad? Dat doe je in Holland niet zo gauw, nietwaar?

Veel plezier weer en groeten van tantAnna en oom Wouter

• 02 Januari 2016 - 13:56

Willie Kok:

Leuk verslag Niek. Nog heel veel plezier met zijn allen. Groetjes Willie

• 02 Januari 2016 - 22:09

M.Kok-Lenior:

Ha, die Niek,
    Wat een fijne lange brief, ik heb ervan genoten. Van Anna had ik al gehoord, dat het een prachtig land is.
    Dus dat wordt genieten. Ik hoop, dat je genoeg vrije tijd krijgt om het land te verkennen. Tot dusver heb je
    al heel wat gezien.En de ongemakken van die lange reis ben je zo vergeten, inclusief de stinkende chinezen.
    Dit zal ik niet tegen mijn buurman Yuen zeggen. Hij kwam vanmiddag een bord vol met lekkere oliebollen
    brengen.Nog een heel gelukkig en gezond nieuwjaar gewenst, hoor. Ik kijk al uit naar je volgende brief.
    Geniet maar fijn. Ik denk aan je.
    Liefs Oma!!

• 02 Januari 2016 - 22:14

Monique Buysman:

Hoi Niek, leuk hoor om je zo te volgen, ga ik zeker doen. Ik zal het Dirk ook laten lezen. Wie weet dat ie er ook nog ooit beland. Heel veel plezier en hier mis je in ieder geval niets aan het weer, het lijkt wel herfst. En
    de Paus staat er nog wel hoor, als je terug komt ;-)