De laatste week rondreizen en de eerste werkweek - Reisverslag uit Rakaia, Nieuw Zeeland van Niek Slagter - WaarBenJij.nu De laatste week rondreizen en de eerste werkweek - Reisverslag uit Rakaia, Nieuw Zeeland van Niek Slagter - WaarBenJij.nu

De laatste week rondreizen en de eerste werkweek

Door: Niek

Blijf op de hoogte en volg Niek

21 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Rakaia

Hier weer een update van onze laatste week reizen. Laatst heb ik geschreven dat ik in Wanaka zat op een camping. Hierna zijn we naar Queenstown gereden. Het schijnt dat dit ook een stad is waar veel te beleven is. We zijn in Queenstown met een gondel naar een top van een berg gegaan. Bovenop de berg konden we namelijk rodelen dus dat hebben we toen ook maar even gedaan. Omdat we die dag erna naar onze klasgenootjes wilden in het zuiden zijn we op tijd naar bed gegaan en op tijd gaan rijden de volgende dag.

Onze klasgenootjes die de bollenteelt doen zitten in Edendale. Hier werken ze bij de bedrijven Haakman en Triflor. De jongens hadden nog niks te doen dus dat vonden ze wel jammer want ze stonden te popelen om aan de gang te gaan. Uiteindelijk hebben we in Invercargill geslapen dus we moesten nog eventjes naar het zuiden rijden.

Van Invercargill zijn we naar Dunedin gereden. Daar zijn we de steilste weg van de wereld op gereden en natuurlijk ook weer af. Dat was met onze auto nog een hele opgave maar uiteindelijk toch nog gelukt. Savonds wilden we nog de pinquins aan wal zien komen maar omdat de weg was afgesloten konden we er niet door en dus was dat hele gebied dicht.

Van Dunedin zijn we naar Oamaru gereden. Hier was de kans om pinquins te zien ook wel groot maar ook hier hebben we ze niet kunnen zien. Wel hebben we zeeleeuwen gezien van heel dichtbij dus dat was wel grappig, die lompe beesten. Van Oamaru zijn we uiteindelijk naar onze eindbestemming gereden, namelijk Rakaia. Hier verblijven wij de komende 10 weken dus we maken er met zijn allen wat moois van.

Maandag had ik mijn eerste stagedag. Ik werk bij Remco Steehouwer en het bedrijf heet Canterbury Bulbs. Hij heeft 80 hectare lelies en 10 hectare fresia's. Allebei is het voor mij nieuw om te telen dus dat is wel leuk. Ook kan hij mijn alles duidelijk uitleggen want het is een Nederlander. Op de werkvloer met andere erbij wordt er overigens wel Engels gesproken en dat is voor mijn ontwikkeling wel goed. Ik moet zeggen, het is al puur beter dan dat het was dus dat gaat helemaal goed komen. We zijn vorige week donderdag hier aangekomen en we hebben niet anders dan regen gehad. Sinds gister is het eindelijk weer eens knapper geworden. vandaag was het de hele dag 30 graden dus ik ben alweer lekker verbrandt ondanks dat ik me iedere 2 uur insmeer.

Ik heb voorlopig wel weer genoeg gepraat. Ik hou jullie op de hoogte van wat ik allemaal op mijn werk uitvoer.

Groeten uit Rakaia

  • 24 Januari 2016 - 13:06

    Oma Riet:

    Hallo Niek,

    Wat hou je ons fijn op de hoogte met alles wat je meemaakt.Je hebt zulke fijne gedetlailleerde brieven, zo lekker om te lezen. Ik heb de indruk, dat je wel een fijne baas hebt, waar je veel leert.
    Lieve Niek, ik denk aan je en wacht weer op de volgende brief.
    Liefs van Oma!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niek

Actief sinds 31 Dec. 2015
Verslag gelezen: 534
Totaal aantal bezoekers 3889

Voorgaande reizen:

27 December 2015 - 29 Maart 2016

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: